skip to Main Content
Decision Resources Group Japan Branch

【セミナー】日本における「デジタルヘルス」。今後の傾向と海外市場との違いは?

【セミナー】日本における「デジタルヘルス」。今後の傾向と海外市場との違いは?

DRGのデジタル専門アナリスト Jeff Wray が2年ぶりに来日します。
この来日の機会にDRGではライフサイエンス業界に特化したセミナーを開催いたします。定員になり次第募集を終了いたしますのでお早めにご登録ください。

講演内容

「デジタルヘルス」は医薬品業界において2019年最も注目を集めているキーワードの一つに間違いはないでしょう。「デジタルヘルス」と言ってもその中に多くのカテゴリーが存在します。AI、スマホ、ウエアラブル端末、電子カルテ、アプリなど。まるで私たちの生活が一変してしまうような可能性を秘める技術もある一方で、解決しなければならない新たな課題もあります。例えば、医師と製薬会社との関係、規制、規制当局との課題、個人情報の問題など

では、これらの「デジタルヘルス」に対して、どのような傾向があり、どのような対策をとるべきなのでしょうか?

DRGでは、これらのトピックに対して、同様の質問を何年にもわたり全世界各国で実施することで、クライアントに課題と対応策を提供しております。

今回のセミナーではデジタルヘルスというテーマの中で、「医師と患者」そして「世界と日本」というアングルでプレゼンテーションを実施いたします。

参考資料

今回のセミナーは、DRGのデジタル部門が行う調査に基づいて発行された以下のレポートをもとに作成いたしております。レポート、調査、別途アドバイザリーサービスにご興味の方はDRGまで直接お問い合わせ下さい

■ 参照レポート(全文英語)
・Cybercitizen Health | Japan | 2018(日本の生活者向けの調査に基づくレポート)
・Taking the Pulse | Japan | 2019(日本の医師向けの調査に基づくレポート)

 

セミナー詳細

日程: 2019年5月30日(木曜日)

時間: ① 午前の部 10:00~11:30(受付開始 9:45)/ ② 午後の部 15:00~16:30(受付開始 14:45)

会場: 日本橋ライフサイエンスビルディング 313会議室

定員: 20名 (先着順で、定員になり次第受付終了)

費用: 無料

言語: 英語

アクセス:東京都中央区日本橋本町2-3−11(PDFはこちら

 

講師紹介

Jeffrey Wray

Research Director, DRG Digital & Multichannel Insights

Experience: B.S. in International Politics from Georgetown University; prior to DRG, worked at Forrester Research as an Analyst building forecast models in digital marketing, consumer technology, and retail/e-commerce

Biography : Jeff Wray is DRG’s Research Director for digital and multichannel insights across ex-US markets and is based in London. He leads DRG’s multichannel research team in developing survey-based and digital market research solutions for pharmaceutical and life science companies. Jeff manages development of DRG’s annual digital product offerings in European, Asia Pacific, Latin/South American, and Middle Eastern and African markets, as well as scoping, execution, and implementation of bespoke client engagements to address the specific strategic and/or tactical needs of marketers, brand teams, medical affairs organisations, and other life science company stakeholders. Jeff has more than 8 years of experience working in market research to provide client with data-driven solutions, as well as expertise in social intelligence, digital marketing analytics, customer segmentation, and optimisation and forecast modelling.

Hobbies: long-distance running, international politics and history, musical theatre

SocialLinkedin

 

セミナーのお申し込み

定員に達したため、募集を終了いたしました。

 

 


Back To Top
×Close search
Search